Welkom bij Babydiner! Verzending (in Nederland) vanaf € 4,95
BabydinerBabydinerBabydiner

Algemene voorwaarden Babydiner

Definities

  1. Babydiner: Babydiner, gevestigd te Breda onder KvK nr. 89577272
  2. Website: de website van Babydiner te raadplegen via babydiner.nl en alle bijbehorende sub domeinen.
  3. Klant: degene met wie Babydiner een overeenkomst aangaat.
  4. Partijen: Babydiner en de klant(en) samen.
  5. Bestelprocedure: de procedure die klanten doorlopen van babydiner om een product of producten te bestellen.
  6. Producten: zaken die Babydiner aanbiedt en welke klant kan bestellen.
  7. Overeenkomst: de overeenkomst, waar deze Algemene voorwaarden onderdeel van uitmaken, inzake de koop en levering van Producten.
  8. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Vooraarden.

 

Artikel 1 – Identiteit van de ondernemer

Babydiner h.o.d.n. Kraamdiner
Zinkstraat 24 Unit A4457
4823AD Breda
06 – 82 94 30 28
info@babydiner.nl
KvK nr. 89577272
Btw-id: NL004743609B08

 

Artikel 2 – Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden

  1. Op alle aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van Babydiner zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Voor het geval dat naast deze Algemene Voorwaarden tevens specifieke product- of dienstvoorwaarden van toepassing zijn, zijn die voorwaarden ook van toepassing, maar kan klant zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepalingen die voor hem het meest gunstig zijn.

 

Artikel 3 – Overeenkomst totstandkoming

  1. De op de Website of via andere kanalen door Babydiner aangeboden producten met de bijbehorende prijzen zijn een vrijblijvend aanbod die door Klant kan worden aanvaard, rechtstreeks via Babydiner of via verkooppartners van Babydiner door de bestelprocedure te doorlopen en te voltooien.
  2. Babydiner levert haar producten in Nederland en België. Wanneer het bezorgadres buiten de aangegeven landen valt, kan klant hiervoor een schriftelijk verzoek indienen bij Babydiner. Babydiner behoudt zich ten alle tijden het recht om dit beleid te veranderen.
  3. Wanneer om welke reden dan ook de Overeenkomst niet tot stand komt of is ontbonden, draagt Babydiner er zorg voor dat (vooruit)betaalde bedragen, inclusief eventueel betaalde verzendkosten, binnen 30 dagen worden terugbetaald aan de klant.
  4. Babydiner behoudt zicht het recht om de Overeenkomst op te zeggen indien de Klant zicht niet houdt aan de bepalingen van deze voorwaarden.

 

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien er sprake is van een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. Babydiner heeft het recht het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Babydiner streeft ernaar om het aanbod een volledige en nauwkeurige omschrijving van het aangeboden product/dienst te geven. Deze beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken. Wanneer er door Babydiner gebruik wordt gemaakt van een afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van het aangeboden product en/of dienst. Vergissingen en/of kennelijke fouten in het aanbod binden Babydiner niet.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Babydiner streeft ernaar om de afbeeldingen bij de producten te tonen die een waarheidsgetrouwe weergave geven. Er kan niet gegarandeerd worden dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  6. Elk aangeboden product biedt zodanige informatie, dat het voor de Klant duidelijk inzichtelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
    1. de prijs inclusief belastingen,
    2. de eventuele kosten van verzendingen,
    3. de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn,
    4. het, al dan niet, van toepassing zijn van het herroepingsrecht,
    5. de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst,
    6. de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel niet de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert,

 

Artikel 5 – Prijzen en informatie

  1. Alle prijzen die Babydiner op haar website hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en inclusief andere administratiekosten en overheidswege opgelegde heffingen. De gegeven prijzen zijn exclusief verzendkosten, tenzij anders wordt weergegeven. De verzendkosten worden gedurende het bestelproces berekend en in rekening gebracht.
  2. De inhoud van de Website is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Babydiner kan echter niet garanderen dat alle informatie op de Website te allen tijde juist en volledig is. Alle prijzen en overige informatie op de Website en in andere van Babydiner afkomstige materialen zijn dan ook onder voorbehoud van kennelijke programmeer- en typefouten.
  3. Babydiner is gerechtigd de prijzen te allen tijde aan te passen.

 

Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn

  1. Babydiner heeft Mollie bevoegdheid gegeven om iDEAL en creditcardtransacties te verwerken.
  2. Ingeval van bankoverschrijving dient de Klant binnen 14 dagen na bestellen te betalen.
  3. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden dient door de Klant het verschuldigde bedrag te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedektermijn. Wanneer een bedenktermijn ontbreekt, dient Klant binnen 14 dagen het verschuldigde bedrag te voldoen. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  4. Klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegeven onverwijld aan Babydiner te melden.
  5. Babydiner behoudt zich het recht de bestelling te annuleren en daarmee de Overeenkomst te ontbinden wanneer Klant niet aan de gestelde betaaltermijn voldoet.
  6. In geval van wanbetaling heeft Babydiner het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

Artikel 7 – Levering en uitvoering

  1. Babydiner zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij het uitvoeren van de bestelling van de producten.
  2. Voor plaats van levering geld het adres dat door de consument aan Babydiner kenbaar is gemaakt.
  3. De levertermijn zoals vermeld op de Website en in de bevestigingsmails zijn indicatief. Aan eventueel genoemde termijnen kan Klant geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft Klant geen recht op een schadevergoeding.
  4. Babydiner zal zicht tot het uiterste inspannen om deze indicatieve levertermijn te behalen.
  5. Wanneer Babydiner niet binnen 30 dagen na de indicatieve levertermijn kan leveren heeft de Klant het recht, nadat Babydiner heeft laten weten niet binnen de overeengekomen termijn te kunnen leveren, de Overeenkomst te ontbinden.
  6. In geval van ontbinding van de Overeenkomst zal Babydiner het bedrag dat de Klant betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch binnen 14 werkdagen na ontbinding terugbetalen.
  7. Wanneer levering van een besteld product onmogelijk lijkt te zijn zal Babydiner zich inspannen een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij bezorging zal duidelijk en begrijpelijke wijze kenbaar worden gemaakt dat een vervangend artikel wordt geleverd.
  8. Het risico van beschadiging en/of vermissingen van producten ligt bij Babydiner tot het moment van bezorging aan de Klant of aan een vooraf aangewezen en aan Babydiner bekend gemaakte vertegenwoordiger. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 8 – Herroepingsrecht

  1. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat het geen spoedlevering betreft en/of levering binnen de gestelde 14 dagen. De bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door consument aangewezen en aan Babydiner bekendgemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De Klant zal het product in zulke mate uitpakken of gebruiken voor zover het nodig is om het product te kunnen beoordelen. Indien er gebruik gemaakt dient te worden van het herroepingsrecht zal de Klant het product, met alle geleverde toebehoren en (indien mogelijk) in originele staat en verpakking aan Babydiner retourneren, dit conform de door Babydiner verstrekte instructies.
  3. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via info@babydiner.nl en/of het herroepingen- formulier toegevoegd aan deze Algemene voorwaarden. Nadat de Klant kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, dient de Klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De Klant dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Wanneer de Klant na afloop van de in lid 1 en 2 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
  5. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van levering van diensten heeft de Klant de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van reden te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het ingaan van de overeenkomst.
  6. Om gebruik te maken van het ontbinden besproken in lid 5 dient de Klant zicht te rechten naar de door Babydiner bij het aanbod verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

Artikel 9 – Kosten in geval van herroeping

  1. Wanneer de Klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van het de terugzending voor zijn rekening.
  2. Mocht er sprake zijn van een gedeeltelijke retour en er blijven artikelen in het bezit van de Klant dan zullen de verzendkosten van de ‘heen’ niet worden vergoed/retour gestort.
  3. Indien de Klant een bedrag heeft betaald, zal Babydiner dit bedrag zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 werkdagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is de voorwaarde dat het product reeds terug is ontvangen door Babydiner of er sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.

 

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. Babydiner kan het herroepingsrecht van de Klant uitsluiten voor producten zoals omschreven in artikel 8 & 9. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien Babydiner dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    1. die door de Babydiner tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument,
    2. die duidelijk persoonlijk van aard zijn,
    3. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden,
    4. die snel kunnen bederven of verouderen,
    5. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft,
    6. voor losse kranten en tijdschriften,
    7. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken,
    8. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
    1. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode,
    2. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken,
    3. betreffende weddenschappen en loterijen.

 

Artikel 11 – Conformiteit en Garantie

  1. Babydiner staat er voor in dat de producten en/of diensten aangeboden voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Wanneer overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de Babydiner, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de Klant op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering aan de Babydiner schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  4. De garantietermijn van de Babydiner komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. Babydiner is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de Klant, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
  5. Garantie is niet van toepassing indien:
    1. De klant de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken,
    2. De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van Babydiner en/of op de verpakking behandeld zijn,
    3. De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

 

Artikel 12 – Klachtenregeling

  1. Babydiner beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klachten overeenkomstige deze procedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Babydiner, nadat de Klant de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij Babydiner ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Babydiner binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Een klacht schort de verplichtingen van Babydiner niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  6. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door Babydiner, zal Babydiner of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

 

Artikel 13 – Verwerking persoonsgegevens

  1. Indien er persoonsgegevens van de Klant worden verwerkt zal deze informatie slechts gebruikt worden om:
    1. De Overeenkomst uit te kunnen voeren;
    2. De Klant te informeren over de status van de bestelling en levering;
    3. Wanneer verzocht door de Klant, de Klant op de hoogte te stellen omtrent nieuwe producten, diensten of acties van Babydiner.
  2. Wanneer er commerciële uitingen naar de Klant worden gestuurd, zal dit alleen worden gedaan wanneer de Klant hier uitdrukkelijk toestemming voor heeft gegeven, bijvoorbeeld gedurende het bestelproces of via een persoonlijk verzoek.
  3. De Klant heeft te allen tijde het recht om inzage te krijgen in de persoonsgegevens aanwezig bij Babydiner en deze aan te passen bij onjuistheden.
  4. De Klant heeft te allen tijde het recht om de toestemming tot het gebruik van de persoonsgegevens voor commerciële uitingen in te trekken.
  5. Indien er voor het bestelproces inloggegeven worden verstrekt door Babydiner, is de Klant zelf verantwoordelijk voor deze gegevens. Deze gegevens zijn persoonlijk en mogen onder geen beding worden overgedragen.

 

Artikel 14 – Toepasselijk recht & Geschillen

  1. Op iedere Overeenkomst tussen Klant en Babydiner is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing.
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing op onze overeenkomsten.

 

Artikel 15 – Cadeaubonnen en kortingsbonnen

  1. Babydiner biedt cadeaubonnen en kortingsbonnen aan. De cadeaubonnen en kortingsbonnen worden als gebruikt beschouwd wanneer de bestelling is geplaatst.
  2. Een cadeaubon of kortingsbon mag slechts éénmaal worden gebruikt en mag niet worden gekopieerd, gereproduceerd of verspreid.
  3. Kortingsbonnen mogen alleen verspreid worden door Babydiner of door Babydiner geselecteerde partners.
  4. Babydiner behoudt zich het recht om een kortingsbon of gratis weggegeven cadeaubon (anders dan een betaalde cadeaubon) op ieder moment en om welke reden dan ook terug te trekken en/of te annuleren.
  5. Kortingsbonnen en cadeaubonnen kunnen alleen worden gebruikt gedurende de bestelprocedure op de website van Babydiner en slechts voordat de bestelling is geplaatst en/of betaald.
  6. Bij het gebruiken van een cadeaubon of kortingsbon gaat de Klant akkoord met de voorwaarden en overige bijzondere voorwaarden zoals in de algemene voorwaarde vastgelegd.

 

Artikel 16 – Wijziging algemene voorwaarden

  1. Babydiner is te allen tijde gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
  2. Lopende overeenkomsten zullen na het wijzigen van de algemene voorwaarden onder de oude overeengekomen voorwaarden worden nagekomen.

 

Contactgegevens

Mochten er aan de hand van deze algemene voorwaarden nog vragen, klachten of opmerkingen zijn, dan kan er schriftelijk of via e-mail contact op worden genomen.

Babydiner
Zinkstraat 24, Unit A4457
4823 AD Breda
info@babydiner.nl

 

Disclaimer

Babydiner spant zich in om de inhoud van de website bijgewerkt te houden. Ondanks deze zorg en aandacht is het altijd mogelijk dat de inhoud onjuist of onvolledig is.

Op prijzen en/of andere informatie over producten op de website geldt een voorbehoud van kennelijke programmeer- en typfouten. Op basis van deze fouten is het niet mogelijk om een overeenkomst te claimen met Babydiner.

 

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

Aan:  Babydiner
            Zinkstraat 24 Unit A4457
            4823AD Breda
            info@babydiner.nl

Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]* herroept/herroepen*.

  • Besteld op [datum bestelling van product]
  • [Naam consument(en)]
  • [Adres consument(en)]
  • [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend).

*Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

 

 

Winkelwagen